Anti-Crak® HP (62.4) AR sekané prameny ke zvýšení mechanických vlastností betonu
Popis výrobku
Anti-Crak® HP (High Performance) jsou technologicky dokonalé vysokopevnostní vysokomodulové sekané prameny z AR alkalivzdorných skleněných vláken Cem-FIL určené pro vyztužování hmot na bázi cementu.
Prameny vláken Anti-Crak® HP mají optimalizovanou speciální povrchovou úpravu zaručující odolnost pramene proti abrazi a současně integritu pramene během míchání betonové směsi.
Tyto integrální prameny jsou tvořeny 100 kusy individuálních vláken, mají nízkou délkovou hmotnost rovnou 45, a proto je jejich výztužný efekt velmi vysoký i při nízkých váhových dávkách. Nekorodují a nepotřebují krycí vrstvy.
Použití
Anti-Crak® HP byl vyvinut k tomu, aby zlepšil mechanické vlastnosti betonových směsí, především pevnost v tahu, rázovou pevnost a také duktilitu (houževnatost).
Široce se používá při výrobě tenkostěnných prefabrikátů ze sklocementu a to jak deskových tak i prostorových. Je používán v podlahových betonech, potěrech a stěrkách a také při výrobě speciálních balených suchých směsí.
Výztužná skleněná vlákna mají přibližně stejnou objemovou hmotnost jako beton a proto neklesají ve směsi ke dnu ani nevyplavávají k povrchu. Umožňují velmi homogenní rozptýlení pramenů v objemu betonu. Nahrazují ocelové výztužné sítě nebo drátky.
Anti-Crak® HP je také doporučován a používán i pro stříkané betony a to i ve velmi agresivním prostředí a také pro hmoty protipožární ochrany konstrukčních prvků staveb.
Vlastnosti a přednosti výrobku
- Alkalivzdorné integrální prameny skleněných vláken
- Zlepšuje mechanické vlastnosti betonu, především pevnost v tahu za ohybu, rázovou pevnost a duktilitu
- Prameny s nízkou délkovou hmotností low-tex
- Zabraňuje vzniku trhlin
- Vysoká integrita pramene s odolností pramene proti abrazi
- I při vysokých dávkách si směs zachovává dobrou zpracovatelnost
- Nekorodují a nepotřebují na rozdíl od ocele krycí vrstvy
- Homogenní rozptýlená výztuž
- Snadné zapracování do směsi
- Bezpečná a snadná práce a manipulace
* Vlákna Cem-FIL Anti-Crak jsou vyráběna ze skloviny s vysokým obsahem zirkonia v souladu s ASTM C1666/C a EN 15422 a podle doporučení PCI a GRCA.
Technické parametry (nominální hodnoty)
Délka vlákna | Průměr filamentu | Tex | Obsah lubrikantu (%) ISO 1887 : 1980 | Vlhkost (%) ISO 3344 : 1977 |
---|---|---|---|---|
6, 12 (mm) | 14 μm | 45 | 0,08 | 0,3 max |
- Elektrická vodivost: velmi nízká
- Specifická hmotnost: 2.68 g/cm3
- Materiál: alkalirezistentní sklo
- Bod měknutí: 860°C
- Chemická odolnost: velmi vysoká
- Modul pružnosti: 72 GPa
- Pevnost pramene v tahu: 1700 MPa
Dávkování do podlahových betonů a potěrů od 1 až 10 kg/m3, do tenkovrstvých stěrek 20 kg/m3, do tenkostěnných prefabrikátů (sklocement) až 70 kg/m3
Balení na paletách
Sekanéprameny vláken Anti-Crak® HP jsou baleny do kartónových krabic v plastových pytlích. Krabice jsou uloženy na dřevěné paletě. Palety jsou ovinuty smršťovací folií a označeny dvěmi štítky.
Balení a dodávky skleněných alkalivzdorných vláken Cem-FIL Anti-Crak® (62.4):
Označení – délka | Balení | Váha jednotky | Váha palety | Dodávky |
---|---|---|---|---|
Anti-Crak HP – 6 mm | kartonové krabice | 22 kg | 792 kg (36 krabic) | palety, krabice |
Anti-Crak HP – 12 mm | kartonové krabice | 18 kg | 648 kg (36 krabic) | palety, krabice |
Rozměry palety 1140 x 1140 x 1940 mm.
Skladování
Sekanéprameny vláken Anti-Crak® HP by mělybýt skladovány v originálním obalu mimo horké a vlhké prostředí. Nejvhodnější podmínky skladování jsou:
- Teplota: 15 ºC – 35 ºC
- Vlhkost: 35 % – 65 %
Pokud je výrobek skladován při nižší teplotě, doporučuje se, aby se předešlo případné kondenzaci vody na výrobku, ponechat jej nejméně 24 hodin před použitím ve standardních podmínkách. Doporučuje se použít při skladování metodu FIFO (první dovnitř, první ven).
Kvalita
Sekanéprameny vláken Anti-Crak® HP jsou vyráběny v souladu se systémem řízení kvality schváleným podle ISO 9001. Veškerá produkce vláken Cem-FIL® je vyráběna v souladu s European Technical Approval ETA-11/0410 vydaným v DIBt Deutches Institut für Bautechnik.